Srbija reli je najpoznatije i najznačajnije automobilsko takmičenje u Srbiji, a po tradiciji i jedno od najstarijih u ovom delu Evrope. Priča o legendarnom takmičenju započeta je davne 1967. godine, kada je 1. Yu rally, kako se zvano tada na prostoru bivše Jugoslavije, osvojila domaća posada Božić- Verović, u Zastavi 850 S. Od tada, pa sve do danas, u 54 godine dugoj tradiciji Yu/ Serbia rally- ja, na listi pobednika smenjivali su se i Istočni Nemci, Česi, Poljaci, Finci, Austrijanci, Mađari, Turci i Bugari. U Jugoslaviju i Srbiju dolazila su i najveća imena svetskog relija, poput Mika Hirvonena, Aho Kalevija, Marku Alena, Maurisija Verinija, Atile Ferjanca, Johena Klajnta, Franca Vitmana, Volkana Išika, Svatopulka Kvaizara, Georgi Petrova, Stojana Koleva i mnogih drugih. Ostaće ubeleženo da je jednu pobedu odnela i dama, Italijanka Donatela Tominc, još 1973.
Upravo su posade iz Bugarske zabeležile najveći broj pobeda na našem reliju, jer je ovo takmičenje tradicionalno deo i Šampionata Bugarske, pored bodovanja za nekada šampionat Evrope, kasnije Evropske kupove, a sada za Evropski reli trofej zona Balkan. Od raspada nekadašnje Jugoslavije, domaće posade nisu imale previše uspeha. U poslednjoj godini postojanja Jugoslavije, 1991. godine, veliku pobedu ostvarila je posada Savić- Plakalović, u automobilu BMW M3. Kasnije su već pomenuti gosti iz Bugarske, Turske, Slovenije i Rumunije redovno odnosili pobede, sve do 2019. godine, kada je posada Borković- Marković (Škoda fabia R5) konačno prekinula post od tri decenije čekanja na pobedu domaće ekipe.